Bovenkant van de pagina
Direct naar content

Kennisnetwerken

FyraNet

FyraNet is een netwerk van eerste- en tweedelijns fysiotherapeuten in de regio van het Deventer Ziekenhuis. Het netwerk is een initiatief van de vakgroep reumatologie en de paramedische dienst van het Deventer Ziekenhuis, in het leven geroepen om de zorg voor patiënten met reuma beter op elkaar af te stemmen. Alle leden van FyraNet, zo ook onze eigen fysiotherapeut Björn, hebben een reumacursus gevolgd en zijn kwaliteitsgeregistreerde fysiotherapeuten. De leden van FyraNet komen vier keer per jaar bij elkaar om kennis uit te wisselen en protocollen en producten te ontwikkelen. Op deze manier wordt een zo goed mogelijk afgestemde zorg voor patiënten met reumatische aandoeningen gerealiseerd.

BiBo

BiBo staat voor Better In, Better Out en is mede-ontwikkeld door het KNGF, het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie. BiBo is een richtlijn waarin beschreven staat hoe de zorg voor patiënten met een heup- of knieoperatie zo optimaal ingevuld kan worden. Het BiBo-netwerk is een netwerk van eerste- en tweedelijns fysiotherapeuten in de regio van het Deventer Ziekenhuis. De leden werken intensief met elkaar samen om patiënten die in aanmerking komen voor een totale heup- of knieprothese zo goed mogelijk te begeleiden. Op basis van een basis van een risicoanalyse voorafgaand aan de operatie wordt bij patiënten bepaald of zij een hoog of een laag risico op vertraagd herstel hebben.

Belangrijke factoren hierbij zijn:
- leeftijd
- algemene gezondheid
- fysiek vermogen

Op de persoon toegesneden, pre- en postoperatieve spiertraining onder begeleiding van een fysiotherapeut, bijvoorbeeld onze eigen fysiotherapeut Richard, kan mensen met een hoog risico helpen bij een sneller herstel. Zo gaan patiënten fitter een operatie in en komen ze er beter uit.
De leden van het BiBo-netwerk komen vier keer per jaar bij elkaar om kennis uit te wisselen en protocollen en producten te ontwikkelen. Op deze manier wordt een zo goed mogelijk afgestemde zorg voor patiënten met een totale heup- of knieprothese gerealiseerd.

Contact informatie

Info@fysiohaarstraat.nl

Neem contact op!

Terug naar de bovenkant van de pagina